ملیجکان موسیقی

 
 
نقل اين روزهاى موسيقى ايران ، نقل " مارادونا رو ول كن ، استاد اسدى رو بچسب " شده است .
ظاهرا بايد خامنه اى و احمدى نژاد و وزارت اطلاعات و سپاه و فارس و كيهان را ول كنيم و عده اى از اساتيد موسيقى را بچسبيم .
از دل جمهورى اسلامى ، مجموعه هاى ...
كوچكى زاده شده اند كه مليجك وار در أداره ها و بخش هاى مختلف مديريتى تار عنكبوت گسترانيده و به همان شيوه بازجويان وزارت اطلاعات و بنگاه خبرپراكنى شان ( فارس و كيهان ) ، با هر كس كه با آنها نيست ، رفتار ميكنند .
واحد موسيقى إرشاد و خانه موسيقى در اين سألها با رفتار تهوع آورشان تنها اين شعر را بر ذهن ها تداعى ميكنند ؛ "چو شیران برفتند از این مرغزار ، کند روبه لنگ اینجا شکار" .
"راهی ارشاد اسلامی شدم نه وزارت فرهنگ و هنر، در درب ورودی این وزارت خانه با چند سوال کلیشه ای که کجا می روی با کی کار داری؟ وارد شدم ... بعداز چند ماه کارشناسی عزیزانی همچون درویش رضا منظمی که (همشهری خود بنده است ) و داود گنجه ای مرا فرا خواندند وقتی از چند و چون کار باخبر شدم فهمیدم که 4 رتبه وجود دارد. درب پاکت را بدون اجازه باز کردم و برگه را دیدم انگار آب سردی را بر روی زحماتم در این چند سال ریخته بودند.جالب بود که از درجه های اول،دوم،سوم و چهارم هنری به من درجه آخر یعنی درجه چهارم هنری را داده بودند."
اين ها تراوشات ذهنى جوان كم تجربه و جوياى نامى نيست
اين نوشته ى استاد فرج على پور يكى از بزرگان موسيقى محلى ايران است
مارکس می گوید :تاریخ دوبار تکرار می شود: بار اول به صورت تراژدی و بار دوم به صورت کمدی . و قهرمانان این تاریخ دو بار زائیده می شوند: یکبار در قامت یک اسطوره و بار دوم به شکل یک دلقک.
تراژدى در غالب استاد أسدى زاده شد ، و حال پيدا كنيم دلقكهاى اين روزگار را
 
 
 
پریسا دانشور ( پری کوچک غمگین ) 8. تیر.1392

۲ نظر:

امیر حسین سیدی گفت...

اینها درحدی نیستند که بخواهند به استاد درجه بدهند وسطح ایشان را مشخص کنند؛استاد بزرگند و بزرگ میمانند

سانان کیانی گفت...

ممنون خانم دانشور واسه درجِ این مطلبِ تلخ.. استاد علیپور از مفاخرِ موسیقی ماست و در حقِ ایشون و خیلی هایی دیگه به بدترین شکل ممکن داره اجحاف میشه.. امید به روزگاری بهتر و روشن